Kvikk lunsj

Idag har det varit lugnt på riktigt här hemma, har inte gjort någonting vettigt alls egentligen, förutom att jag gick upp klockan nio och började laga mat. Lunchen skulle bli en gryta som fått koka länge och då måste man börja i tid. Den blev hur som helst jättegod och jag fick dessutom tre matlådor som jag kan äta under veckan när jag ensam hemma. 
 
 
Sen skjutsade jag Emil till jobbet, pantade flaskor och handlade lite. Jag fick med mig den här hem, som jag har hört så mycket bra om, och ja, den var verkligen så himla god. Precis i min smak! 
 
 
Nu sitter jag i soffan och kollar lite på resor, vill så gärna åka iväg med Emil. Men vi letar, planerar och sparar lite, så får vi se vad som händer. 
Har kvällsmaten på spisen, som blir kokta rödbetor med massor av salt på, enkelt men gott. Sen ska jag vara barnvakt över natten åt Emils syskonbarn, blir mysigt. 
livet | |
#1 - - Christina Frid:

Grytan ser härlig ut. Vill gärna ha receptet. Jag tycker du är duktig!
😊❤️😊

#2 - - Veronica Möller:

Var chokladet gott? :-)

Svar: Den var jättegod! :)
Lina Rehn

Upp